Friday, January 25, 2013

Salam Perkenalan..

Assalamualaikum w.b.k

Alhamdulillah...hari ni 24 jan 2013...hari maulidurrasul...
Entah kenapa, mungkin disebabkan keberkatan hari ini hati saya meronta2 nak wat blog...
Termasuk hari ini...sudah hampir 3bln saya berada di nagaoka,jpan bagi menemani incik suami tersayang yg sedang gigih memerah otaknya...4 feb karang kena present bagi kemasukan sebagai student PHD lak..emmm..magic word dr mama satu jerlah...ganbattela ye abg...hihihi...

Sebenonye blog ini saya buat untuk publish gambo masak2 saya...alah...macam main pondok2 tu..de main masak2...lately da terjadi hobi lak..lagi2 da merantu ke negara Nihon ni...banyak benda tak boleh makan...nak xnak kenala masak sendiri...sebenonye ade jer yg boley makan macam jajan2 tu banyak jer...masa mule2 sampai tu memang tercangak bangak...hanye mampu tengok jer makanan2 yg kat kaunter tu..even roti pon xboley makan tau...masa mule2 tu de jugak terambil roti dan jajan yg sepatutnye xboley makan..tapi nak wt camne kannn..dahla xtaw nihonggo..xpandai baca bhs nihon ni...dah terrr...hehe

Sekarang..ape2 refer kat fb serijaya indonesia http://www.facebook.com/pages/SERIJAYA-INDONESIA/175849819132269?fref=ts... xpon web junjungbuih http://junjungbuih.multiply.com/...diorg de list mknn yg bole dimkn..yg rajinnye diorg gi tepon company tu...kitorg pon adelar save kanji2 benda2 yg xboley dimkn..cthnye kalu kat roti n biskut tu emulsifier..shortening dll..kalu ianye drpd tumbuh2an atau susu..maka boleyla dimkn...kalu tak ade kira telan air liuq jerla yer tgk jajan..biskut ..roti yg menggoda iman tu..kalu nk bahan2 makanan yg haram dimakan dalam kanji bole tgk di sini http://junjungbuih.multiply.com/journal/item/10/Daftar_Bahan_MakananMinuman_yang_Perlu_Diperhatikan

Jadinye...untuk memudahkan cerita..xnak ngences maka saya pon berusahalah untuk bersilat kungfu di dapur..Lagipon skrg tgh winter...lapojerla yek kejenye...anak2 ngan papanye pon da wat muke ksian kalu mamanye ni xwat cemilan...oklar..saya akan kongsikan hasil keras tangan saya yg xseberape nih...kira kite kongsi mengongsila ye..saya pon byk cilok resepi org...hehehe..mintak maaf yer..sye mintak izin pda semua...jazakallah...

Konnichiwa semua

abg ngah, yuki daruma dan k.long

Pin It

No comments:

Post a Comment